יום שני, 16 במרץ 2015

ניהול ידע

מה זה ניהול ידע ? בשביל מה אנחנו צריכים לנהל את הידע ? בחרתי בקורס הזה כי המליצו לקחת , אמרו שהוא מעניין, אז בחרתי . לא עצרתי וחשבתי מה המשמעות ,מה אני הולכת ללמוד . צריך קורס בחירה אז בוחרים.

ואז מתחילים ללמוד באמת , וצריך להתעסק במחשבה מה זה ניהול ידע ? להגדיר ניהול ידע זה בעייתי , ישנם כל כך הרבה הגדרות לחיבור של שתי מילים. הוקסמתי לראות את האתר שבו מופיעות אינסוף כמעט של הגדרות לניהול ידע.

איך הגענו למצב שאנו צריכים לנהל את הידע שלנו ? בעולם שלנו ,בעידן האינטרנט אנו כל היום סופגים כמויות מידע עצומות. בארגונים ,ובמקומות עבודה ישנו הצורך בלדעת לארגן את הידע בצורה הנכונה והיעילה ביותר בכך שכל אדם בארגון יוכל להשתמש בו בצורה המתאימה לו .

בימינו כמעט כל אחד רשום לפחות לרשת חברתית אחת ומסתובב עם סמארטפון בכיס . אם אין לך ווסטאפ זה כאלו אתה לא קיים . זה אומר שבכל מקום שאנו נמצאים ,בכל פינה ובכל שנייה עם הטלפון אנו מפוצצים במידע. זה יכול להוציא אותנו מריכוז , לשאוב ולבזבז לנו זמן יקר ולהפוך אותנו למכורים לקבלת מידע בכל רגע במקום . הציפייה שלא הייתה קיימת בעבר לשליחת הודעה וקבלת תשובה באותה דקה ,במיוחד שאתה יכול לראות לא רק מתי בפעם האחרונה הוא היה מחובר , אלא אפילו אם הוא קרא את ההודעה, הופכת אותנו לחסרי סבלנות  .

נכון שניהול ידע מאוד חשוב לארגון ולמקום העבודה , אך בימינו כל אחד צריך ללמוד להתמודד עם המידע הרב שסובב אותנו כל שנייה שאנו ערים בה .

לבסוף ההגדרות לניהול ידע שהתחברתי אליהן :

The process of connecting people to people and people to information to create a competitive advantage.
 Jae K. Shim, Joel G. Siegel
Dictionary of Accounting Terms, 5
th Edition
Knowledge management is a set of principles, tools and practices that enable people to create knowledge, and to share, translate and apply what they know to create value and improve effectiveness.
World Health Organization
WHO knowledge management glossary (PDF)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה