יום שלישי, 19 במאי 2015

מיקור המונים

מושג חדש שהכרנו השבוע הינו המושג Crowd Sourcing  - מיקור המונים . כלומר ניתוב של בעיה או משימה באינטרנט לקהל גדול של אנשים אשר בדר"כ החברה הייתה נותנת לעובדים שלה לפתור .

הרעיון עוזר לחברה לחסוך עלויות וכח אדם , ולהשתמש באנשים אשר מתעניינים בנושא לפתור בעיות תמורת פרסים , או עניין כלשהו . הפלטפורמה שעלתה לי לראש ששמעתי את המושג למרות שלא מדובר במיקור המונים  זה stack overflow.

זהו אתר אינטרנט של שאלות ותשובות לגבי שפות תכונות שונות למומחים ומתעניינים בתכנות . הכרתי את האתר הזה בשנה א' בתואר שהתחלנו ללמוד תכנות . הרבה שאלות ובעיות שעד היום אני נתקלת כאשר אני צריכה לתכנת בלימודים בכל שפה שהיא ניתן למצוא שם תשובה.

כל אדם אשר יש לו בעיה כלשהי ולא יודע איך לפתור אותה בתכנות , יכול להיכנס לאתר לפרסם שאלה ולקבל שם תשובה ממתכנתים מומחים . בנוסף ליד התשובה הנכונה שעזרה לשואל , יש סימון שזוהי התשובה הנכונה . ככה כאשר מישהו מחפש לראות אם יש כבר תשובה לשאלה שלו , לפני שהוא מפרסם הוא ישר יכול לראות מה הייתה התשובה הנכונה מכל התשובות  ואם זה באמת פותר לו את הבעיה.

דוגמא נחמדה למיקור המונים שמצאתי שחיפשתי באינטרנט על הנושא  הינה אתר סרברוס. אתר שהוקם על ידי הקהילה המדעית לחקר המאדים. השחקנים מקבלים דמות משלהם והם צוברים נקודות בכך שהם עוברים על צילומים של מאדים ומחפשים דברים מעניינים כמו שרידים של נהרות. המשחק מכין את השחקנים ונותן להם את הידע המקדים הדרוש דרך שלבי משחק שונים כך כשהם מגיעים לצילומים הם כבר מוכנים ויודעים לפענח .

משימות ומטלות של ארגון מסיום עלולות להיות כבדות משקל מבחינה כלכלית ,יישומית ועשויות אפילו להיות בעלות סיכון רב במיוחד לחברות קטנות .


לסיכום כיום מיקור המונים הוא נכס עבור הרבה חברות קטנות ואפילו חברות ענק אשר מתקדמות בתחום רכישת ידע עבור יתרון תחרותי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה