יום שבת, 2 במאי 2015

כלכלת קשב

בשיעור האחרון המשכנו לדבר על כלכלת הידע . בתוך כלכלת הידע ישנו רובד של כלכלת קשב . כאשר אני שמעתי על כלכלת הקשב הדוגמא שעלתה לי לראש היא אפל . איך החברה דואגת ופועלת בכדי להשיג את תשומת לב הלקוחות .

 כלל החברות המתחרות של אפל למדו מהם והעתקו מהן את הרעיון . פעם כלל החברות היו מציגות את הסמארטפון החדש שלהן בתצוגה השנתית של הסלולר בברצלונה, היום המצב השתנה.

חשיפת המוצרים של אפל החדשים , הם האירועים הכי גדולים ומושקעים שיש . שולחים הזמנות מיוחדות רק לאנשים ברי מזל. התאריך נשמר בסוד עד כמה ימים לפני האירוע , ספקולציות והימורים מתרחשים ברשת ובמדיה בנוגע למה הם הולכים להציג ולחשוף .
אפל הפכו את השקות המוצרים החדשים שלהם לאירוע המרכזי של השנה , עם מלא רעש והמולה סביבם ,שכל אחד רוצה לדעת מה הם הולכים להציג וכל כלי התקשורת בעולם ומהדורות החדשות  המרכזיות מדברות ומציגות מה נחשף באירוע.

אפל הצליחו להשיג את תשומת לב של הלקוחות ולעניין את הצרכנים, מצרך נדיר בעולם של ימינו אשר כל חברה מנסה להשיג  .האייפון של אפל נשאר אחד הסמארטפונים הכי נמכרים בעולם , ובאמריקה אין טלפון נייד שהצליח להדיח אותו מהמקום הראשון במכירות. כל פעם  לאחר אירוע ההשקה של אפל כולם מסתכלים ומצפים לראות איך תתנהג המניה של אפל , האם הבורסה תעלה או תרד .  

בשנתיים האחרונות ניתן לראות שהחברות האחרות למדו מאפל והבינו שאחת הדרכים להשיג את תשומת הלב של הלקוחות הינו אירוע חשיפה נפרד ויצירת מסתורין ,עניין והפתעה בנוגע למה שהם הולכים לחשוף . עד לא מזמן למשל סמסונג היו חושפים את הסמארטפון החדש שלהם בתערוכת הסלולרי בברצלונה , בתקשורת היו מציגים את המכשיר אך גם היו מדברים על כלל המכשירים האחרים והחדישים שהציגו בתערוכה , לא הייתה התמקדות ספציפית במכשיר הדגל של סמסונג .


השנה כמעט כל יצרנית סלולר גדולה , ערכה אירוע חשיפה נפרד למכשיר שלה , הזמינה אנשים במיוחד , יצרה עניין ,לא חשפה את המכשיר לפני וניסתה להשיג את ההשפעה והעניין שאפל מצליחים לייצר כל פעם מחדש במשך שנים מאז השקת האייפון הראשון .  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה