יום שבת, 23 במאי 2015

מימון המונים

אז מה זה בעצם CrowdsFunding ? מימון המונים זה מימון פרויקט או רעיון ע"י גיוס של הרבה סכומים קטנים של כסף מקהל רחב של אנשים בדר"כ באמצעות האינטרנט.

דוגמא טובה לכך הינה PRESSY , היזמים הצליחו לגייס סכום של כ 700 אלף דולר בעבור מיזם הכפתור החכם שלהם. נחשפתי לפרויקט באחד הכנסים של פורום 20-80 של המחלקה . אחד היזמים היה סטודנט של המחלקה שלנו , והוא בא לספר על כיצד הוא הצליח לגייס סכום כזה.

היזמים העלו קמפיין גיוס כספים באתר קיקסטאר וביקשו לגייס 40 אלף דולר . הכסף נועד לממן את השלמת פיתוח האפליקציה ואת עלות הייצור של 10 אלף היחידות הראשונות . בפועל ההיענות לקמפיין הייתה מעבר לציפיות . בתוך ימים בודדים הושג יעד הגיוס הראשוני , ולבסוף הם סיימו את הגיוס יותר מפי 17 מהיעד המקורי. רוב הגולשים בחרו בחבילת מימון הכוללת פרס קבלת המכשיר במתנה. כלומר, בסיום הגיוס נמכרו כ40 אלף יחידות של הכפתור .

אתרי גיוס המונים שינו את העולם , מיליוני אנשים תרמו במהלך השנים האחרונות מיליארדי דולרים לאלפי פרויקטים באתרים שונים . חלק גדול מהכספים הלכו לפרויקטים שימושיים אך ישנם גם קמפיינים להמצאות מוזרות שמצליחים לגייס מאנשים כסף.

2 דוגמאות נחמדות לכך :

1. אמבטיה המהירה בעולם
בשנת 1996 פיליפ וייקר מלוס אנג'לס מצא עצמו שיכור בתוך רכב נטוש, ופתאום – עלה לו רעיון: "למה שלא אבנה אמבטיה שנוסעת?" כמו שיכורים רבים וייקר חשב שהרעיון שלו מעולה, אבל לקח לו 18 שנה עד שהוא הגשים את חלומו. הכירו את ה "הקרפול דה-ויל"- אמבטיה בתוך קדילק משנת 1969.הפרויקט שפורסם בקיקסטארטר הצליח לגייס מעל ל-10,000$ מיותר מ-200 תומכים הגיע ליעד שלו .


2. כרית השנ"צ המושלמת
מי מאיתנו לא היה רוצה לתפוס תנומה קלה במשרד בשעות הקשות שאחרי ארוחת הצהריים, ברכבת או באוטובוס בדרך הביתה. הכרית הנחמדה  זכתה לתמיכתם של כמעט 2000 תורמים בקיקסטארטר, וגייסה סכום של 195 אלף דולר, כשהיעד המקורי שלה היה 70 בלבד עוד ב 2012.



לסיום אפשר לראות שמימון המונים הוא לא רק כסף, זוהי דרך חדשנית להשתתף ולהשפיע על יוזמות חדשות.

תגובה 1:

  1. היי אחלה יוזמה... מימון המונים אכן לא בהכרח כסף, אבל יש הרבה שנעזרים בכך על מנת ללהגשים חזון או חלום

    השבמחק